onsdag 3 augusti 2011

Indigo kanske..?

Hej hopp i sommaren!

Här har jag äntligen fått fart på symaskinen efter en lång härlig sommar! Sydde ett till litet Pytte-Täcke utav överblivna block. Blocken blev inte alls som jag hade tänkt mig när jag sydde dem för något år sedan, men tyghamster som man är, så kunde jag ändå inte slänga fulingarna!  ;-)  Nu kom de fram igen och jag satte kniven i dem och friserade till dem och sydde ihop dem igen. Ett gäng överblivna triangelpar i likadana tyger kom också till användning. Hipps-vipps ett Pytte-Täcke blev till! Tänk att något misslyckat ändå kan bli nåt!?!  :-)
Ett Pytte-Täcke i Indigo
Tygerna är mörkblå så jag antar att regnbågsfärgen Indigo passar..?

Fortsatt trevlig sommar!

Brita

http://quilttopmaker.blogspot.com/

4 kommentarer:

  1. Härligt! Nej, inte ska man kasta saker - inte ens block som man tror man aldrig kommer ha användning av ;o) Jättefint täcke blev det!

    SvaraRadera
  2. Jo jo, den som spar han har. Som quiltare har man många anledningar att spara. VAd fint det blev! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Jodu... det gäller bara att vänta tillräckligt länge så faller det på plats till slut!!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  4. Tittar in till dig och förundras över alla dina underbara arbeten. Blir så glad när jag se alla härliga bilder :)

    SvaraRadera